Thursday, June 17, 2010

Empayar Pukimak!!


Ni gua sesak napas baca!@&#$)!_@@#
Gua ni bukan nya nk anti kerajaan@pembangkang membuta tuli,cuma satu perkara dlm Malaysia ni yg gua cukup cukup cukup tak berkenan.
Dari gua kecik dan tak paham,sampai gua dah tua dan dah paham,satu perkara ni mmg payah btol nak berubah.Baik dari pemimpin tertinggi,sampai la membawak ke pemimpin² kecik,kenapa?kenapa?kenapa susah sgt "kita" nak mengamal kan kematangan dan ketelusan dlm urusan politik negara?kenapa susah sangat utk "kita²" yg kat atas tu, especially untuk bersikap lebih terbuka,bermaruah,telus dan ada telur dlm menangani apa saja hal dan isu yg berkaitan tentang apa saja pasal rakyat,negara,aset negara,pertahanan negara bla bla bla.
Kenapa "kita²" yg beragama Islam ni,dlm sesetengah perkara bersikap lagi "kapir" dari org kapir kat negara² kapir nun di sana dan sinun?
Ngape yeop ngape?ngape kome seme?bute?tak sedor?takmo berubah?
Kita seme kena berjuang utk hidup lebih bermaruah dan ada harga diri!Udah² la berperangai huduh dan buruk lebih dari kapir.Yang salah,kita jgn kira dia belah mana,tetap kita kena pastikan depa dpt hukuman.Sekian.Wassalam.Hakkk Phuihhh!!!

No comments:

My Profile

My photo
ini blog gua.pendapat dari otak dan isi perut gua.org tak suka,gua takleh buat ape.

My Blog List

My restless Mind

We have shown that Islam can rule the world perfectly for 14 centuries, and during this time of Muslim power we did not borrow ideas like democracy from others, so why do we need to learn democracy from them now?- Abu Bakar Bashir
Sons of Islam everywhere, the jihad is a duty - to establish the rule of Allah on earth and to liberate your countries and yourselves from America's domination and its Zionist allies, it is your battle - either victory or martyrdom - Syeikh Ahmad Yassin
"Saya sanggup dengan rela diri sekiranya ada orang ingin menarik balik gelaran Sasterawan Negara asalkan bahasa ibunda saya dikekalkan. Tiada gunanya gelaran tersebut kerana ia bukannya milik kekal dan saya adalah 'Sasterawan Rakyat' yang akan terus berjuang demi anak cucu bangsa Melayu.Saya bimbang sekiranya kita tiada nanti, anak cucu kita akan hairan apakah bahasa ibunda mereka nanti" - A. Samad Said

My Blog Archive

My Labels