Wednesday, September 1, 2010

Lailatul Qadr

Ironi nya,ramai yg mencari akan "lailatul qadr",disulami pelbagai cerita² yg superb tentang keajaiban yg berlaku di malam tersebut,tapi amat sedikit manusia yg benar² mencari makna sebenar akan lailatul qadr itu sendiri,amat sedikit yg cuba memahami akan "roh" lailatul qadr itu sendiri.mereka hanya menerima nya bulat² zaman berzaman,turun temurun.mereka amat malas menggali akan isi lailatul qadr itu sendiri.
"jangan kau cari akan lailatul qadr,biar kan ia datang mencari kamu".gua tk pasti sape yg sebut quote ni beberapa hari yg lepas,samada gua dgr dekat IKIM atau gua terbaca dkt internet,atau gua dengar dari kuliah azhar idrus yg gua pasang dkt pc gua.walau apa pon,quote ni buat gua berfikir fikir beberapa hari ni,bahawa betapa khilaf nya gua dulu²...subhanalloh.

No comments:

My Profile

My photo
ini blog gua.pendapat dari otak dan isi perut gua.org tak suka,gua takleh buat ape.

My Blog List

My restless Mind

We have shown that Islam can rule the world perfectly for 14 centuries, and during this time of Muslim power we did not borrow ideas like democracy from others, so why do we need to learn democracy from them now?- Abu Bakar Bashir
Sons of Islam everywhere, the jihad is a duty - to establish the rule of Allah on earth and to liberate your countries and yourselves from America's domination and its Zionist allies, it is your battle - either victory or martyrdom - Syeikh Ahmad Yassin
"Saya sanggup dengan rela diri sekiranya ada orang ingin menarik balik gelaran Sasterawan Negara asalkan bahasa ibunda saya dikekalkan. Tiada gunanya gelaran tersebut kerana ia bukannya milik kekal dan saya adalah 'Sasterawan Rakyat' yang akan terus berjuang demi anak cucu bangsa Melayu.Saya bimbang sekiranya kita tiada nanti, anak cucu kita akan hairan apakah bahasa ibunda mereka nanti" - A. Samad Said

My Blog Archive

My Labels