Thursday, September 2, 2010

Mein Kampf


Di internet skang kalut dgn fakta² berkaitan Nazi,Hitler,Islam dan Mein Kampf.Gua try google,dan gua jumpa banyak blog² dan tak ketinggalan dlm fesbuk terdapat link² yg berkaitan dgn fakta perihal Hitler dan Nazi ni.
Maza sendiri dlm blog dia,mengulas secara panjang lebar(gua tk baca habis pon lagi) berkaitan hal nih.Tak kurang jgk gua terbaca ulasan dari para blogger yg "educated dan liberal"(org² muda berpendidikan tinggi yg liberal dan amat gemar melabel kan org yg berserban sebagai "serbanistas"atau dlm bahasa gampang nya ialah puak² agama yg poyo).
Well,gua apa heran dgn pendapat org semua,sbb dia org tulis dlm blog dia,so gua tk pedulik apa terma apa gelaran apa pendapat.utk gua menyerang berhujah dgn dia org pon,gua punya knowledge ciput sgt,gua belajar takat tingkatan 5 sekolah Melayu,gua bukan sekolah kt oversea pon,so apa yg terdaya gua hanya menentang dlm kepala otak gua saja.
Asal gua tau kt mana gua seharus nya berdiri,diatas jalan mana,itu sudah memadai buat gua dalam masa terdekat ini.
Berbalik kepada isu Hitler ini konon nya muslim@tentera nya ada yg muslim bla bla bla,gua sendiri tak dpt nk pastikan kebenaran hanya dengan membaca beberapa blog yg pro dan kontra,dan juga buku yg cukup terkenal hasil tulisan Hitler sendiri "Mein Kampf" yg gua tak abis baca pon,sbb nya?
Sebab nya dia diterjemah dalam bahasa Kolonial(org putih),disebab kan gua ni anti penjajah sgt²,maka gua tak dpt nk baca Mein Kampf yg dalam bahasa penjajah tu sampai habis...hahaha.
Walau apa pon persoalan dan huraian berkenaan hal Nazi,Hitler dan bla bla bla tu,ia nya takan merubah banyak hal dan konflik yg berlaku disekitar dunia Islam hari ini,selagi Daulah Islamiah belom tertegak,selagi itu lah umat Islam akan terus di perkotak katik kan,diperkecil kan,sama ada oleh org Kafir maupun oleh orang² Islam sendiri.
Moral nya?Moral nya gua rasa,gua taknak ambik port sgt pasal hal ni,betul atau salah nya tak menyumbang apa² untuk diri gua,pasal org lain,gua tak tau.Masing² punya perut,masing² punya selera,kita menyatakan sesuatu itu batil,walhal kadangkala org lain menyatakan sesuatu hal itu adalah kebenaran.
Apa sekalipon konflik dan isu,hanya satu penyelesaian,berbalik kepada Al-Quran dan Sunnah.Toksah pening² kepala nk pikir pasal konspirasi dunia,konspirasi Freemason dan sebagainya.Lu kalut dok pikir tu semua,sampai lu laqho apa ada hal?
Aish...apa gua melalut nih?ihh ihh ihh..isap rokok dulu.

No comments:

My Profile

My photo
ini blog gua.pendapat dari otak dan isi perut gua.org tak suka,gua takleh buat ape.

My Blog List

My restless Mind

We have shown that Islam can rule the world perfectly for 14 centuries, and during this time of Muslim power we did not borrow ideas like democracy from others, so why do we need to learn democracy from them now?- Abu Bakar Bashir
Sons of Islam everywhere, the jihad is a duty - to establish the rule of Allah on earth and to liberate your countries and yourselves from America's domination and its Zionist allies, it is your battle - either victory or martyrdom - Syeikh Ahmad Yassin
"Saya sanggup dengan rela diri sekiranya ada orang ingin menarik balik gelaran Sasterawan Negara asalkan bahasa ibunda saya dikekalkan. Tiada gunanya gelaran tersebut kerana ia bukannya milik kekal dan saya adalah 'Sasterawan Rakyat' yang akan terus berjuang demi anak cucu bangsa Melayu.Saya bimbang sekiranya kita tiada nanti, anak cucu kita akan hairan apakah bahasa ibunda mereka nanti" - A. Samad Said

My Blog Archive

My Labels