Tuesday, January 5, 2010

my point of view

Dalam banyak² isu gile kebelakangan ni,gua cuma terpanggil utk menulis perihal yg satu ini.
Isu penggunaan kalimah Allah.
Bagi gua la,kes tuntutan ni takan menang kat mahkamah aritu kalau takda permainan politik dari ahli-ahli pikir perang saraf UMNO.Hakim cikai tu ingat berani nk decide kalau takda arahan dari pihak yg berkuasa ke?
Ni semua permainan politik,untuk political mileage Najib dan UMNO keseluruhan nya,takda lebih dari tu.Mereka biarkan kes tuntutan tu menang,dan lepaskan anjing media menyalak,bila anjing media dah menyalak,maka muncul lah suara² dan pandangan² dari pelbagai pihak yg dimanipulasi secukup rasa untuk menampakkan yg bahawasanya pihak oposisi berselisih pendapat dalam isu ini,dan dipihak kerajaan pula,digambarkan mereka² sebagai wira membela bangsa dan agama.
Hah..Ni seme ni teori dan permainan lama la,sape² yg kt dalam bidang politik tkleh tackle benda mcm ni,elok letak jawatan la.
Gua tengok,nik aziz dgn pandangan dia,Haron Din dgn pandangan dia,Maza dgn pandangan dia,pendapat sebenarnya bagus,membuka ruang minda utk berfikir dgn lebih cantek,cuma kadang²,jangan laju sangat keluarkan statement,tak pandang kiri kanan dah,mcm Nasharudin,kan main suka la masuk tv,bagi statement..pom pom pom bla bla bla,padahal puak² perancang gelak guling² menengok kan ke"pandiran" kita.
Kadang² lebih perlu utk kita melihat dahulu langkah dan bunga dan buah pihak lawan,baru lah cagarkan diri utk bertarung.Takat pakai kopiah atas kepala,gua pon pakai kopiah gak,tak semestinya kadang² tu kita tak bertindak sedikit bodoh.

1 comment:

wirajiwa said...

haeyyyyyy!!! memang laaaa.. nih tak lain angkara hishamudin laa nih, kampang betul lembek nih. (hisk, ngaper laa pulok nak mengaitkan dia ngan kes nih yer? Si lembik nih nak handle isu bahasa malaysia pun tak berapa nak berani, ini pulak laa nak lawan Allah)

My Profile

My photo
ini blog gua.pendapat dari otak dan isi perut gua.org tak suka,gua takleh buat ape.

My Blog List

My restless Mind

We have shown that Islam can rule the world perfectly for 14 centuries, and during this time of Muslim power we did not borrow ideas like democracy from others, so why do we need to learn democracy from them now?- Abu Bakar Bashir
Sons of Islam everywhere, the jihad is a duty - to establish the rule of Allah on earth and to liberate your countries and yourselves from America's domination and its Zionist allies, it is your battle - either victory or martyrdom - Syeikh Ahmad Yassin
"Saya sanggup dengan rela diri sekiranya ada orang ingin menarik balik gelaran Sasterawan Negara asalkan bahasa ibunda saya dikekalkan. Tiada gunanya gelaran tersebut kerana ia bukannya milik kekal dan saya adalah 'Sasterawan Rakyat' yang akan terus berjuang demi anak cucu bangsa Melayu.Saya bimbang sekiranya kita tiada nanti, anak cucu kita akan hairan apakah bahasa ibunda mereka nanti" - A. Samad Said

My Blog Archive

My Labels