Monday, September 6, 2010

Kepintaran Pemimpin Mengawal Emosi dan Menangani Isu

Entry ni gua mmg tk tulis panjang,sbb nya gua dah tulis dah pun dkt entry yg lepas,kalau ditulis pon benda ttp sama gak,bukan tahap gua nk ubah satu organisasi dan pemikiran orang lain,gua tulis ni sekadar melepaskan sesak dada gua je.
Dari dulu lagi,gua perhatikan,cukup ramai ahli politik dari pembangkang,yg mudah melatah dengan satu² isu,walaupon bilangan nya tak ramai,tp impak nya cukup untuk menampak kan pandir dan mencacat pola pemikiran rakyat marhaen dalam menilai ahli politik.
Emosi ni mmg,walau lu grad dari universiti mana pon,bukan kerja mudah nak menjinak dan mencerdik kan emosi sendiri,banyak org belajar tinggi²,tapi berkesudahan dengan berfikir menggunakan kepala lutut,so apa lah sangat marhaen mcm gua nih,lagi la barai dlm mengawal emosi.
Buat abg² yg ada jawatan dalam parti tu,abg² yg pernah menjawat jawatan,yg telah dilepaskan jawatan secara terpaksa,dan sape² saje yg berkenaan(yg berjawatan),molek lah kira nya baca buku "The Art of War" tuh..haha,jangan biarkan SPRM je baca,lu org yg dari Islamic Party pon patut baca,ilmu tuh,jgn pilih bulu.Dan lagi,gua harap kan dkt lu org yg memimpin tu,belajar² berfikir sebelom keluarkan statement,sblm buat press conference or what so ever lah,guna akal lebih dari yg pernah guna sekarang.
Cari isu yg lebih global dan cerdik utk dimainkan,lu jangan ingat rakyat marhaen kat bawah ni semua tahap ayam pemikiran dia,walaupon ada marhaen yg kat bawah ni lepasan SPM,keje cangkul tanah kubur je,kerja buat kway teow kerang je,kerja print t'shirt je ke,kerja bukak cyber cafe je ke,ni seme manusia² yg Tuhan berikan pemikiran yg mungkin lebih bagus dari kebanyakan org² yg belajar tinggi,tapi IQ tahap rendah.Wassalam.Hakk Pthuihhhh..

4 comments:

SysOp said...

Bhai Restless...

Masalahnyer... ader diorang nak amik pot masalah yang akan timbul hasil kebodohan dan kebebalan diorang tue...

Hanpeh tul..

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Restless said...

masalah nya,dia org tak ambik port.sbb dia org tk reti IT.port² ni apa barang,dia bukan tau.muhaha.betul ke gua jawap?keh3

SysOp said...

Bhai Restless...

Hahaha.... yer la tue... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Restless said...

port2 ni kena serah kat lu aje bhai C++ hahaha

My Profile

My photo
ini blog gua.pendapat dari otak dan isi perut gua.org tak suka,gua takleh buat ape.

My Blog List

My restless Mind

We have shown that Islam can rule the world perfectly for 14 centuries, and during this time of Muslim power we did not borrow ideas like democracy from others, so why do we need to learn democracy from them now?- Abu Bakar Bashir
Sons of Islam everywhere, the jihad is a duty - to establish the rule of Allah on earth and to liberate your countries and yourselves from America's domination and its Zionist allies, it is your battle - either victory or martyrdom - Syeikh Ahmad Yassin
"Saya sanggup dengan rela diri sekiranya ada orang ingin menarik balik gelaran Sasterawan Negara asalkan bahasa ibunda saya dikekalkan. Tiada gunanya gelaran tersebut kerana ia bukannya milik kekal dan saya adalah 'Sasterawan Rakyat' yang akan terus berjuang demi anak cucu bangsa Melayu.Saya bimbang sekiranya kita tiada nanti, anak cucu kita akan hairan apakah bahasa ibunda mereka nanti" - A. Samad Said

My Blog Archive

My Labels